از بین رفتن موهای زائد
نوشته شده توسط : علی

لیزر موهای زائد

لیزر باعث از بین رفتن موهای زائد می شود‎

 

لیزر به دلیل وارد کردن نور با سرعت بالا به داخل بافت پوست برای سوزاندن ریشه موهای زائد، باعث ایجاد کمی درد و سوزش می شود، اما این درد، قابل تحمل و بسیار زودگذر خواهد بود.


لیزر باعث از بین رفتن موهای زائد می شود
لیزر موهای زائد را کم و نازک می کند، اما باعث از بین رفتن آنها نمی شود. ما معمولا 4 تا 6 جلسه لیزر را به فاصله ماهی یک بار برای صورت و به فاصله سه ماه یک بار برای بدن تکرار می کنیم. معمولا با انجام 4 تا 7 جلسه لیزر پوست، تعداد موها خیلی کمتر می شود.

 

البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی نداشته باشد، در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد زیاد است و لیزر موهای زائد فایده ای نخواهد داشت. پس اگر در آزمایش ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارید، می توانید لیزر را شروع کنید، اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، تعداد موهای زائد را هرگز صفر نمی کند.


خیلی ها گمان می کنند اگر رشد موهای زائدشان بعد از 2 تا 3 جلسه لیزردرمانی متوقف شد، دیگر نیازی به ادامه درمان وجود ندارد. این در حالی است که در هر مرحله از لیزر، تنها فولیکول موهایی که در فاز رشد قرار دارند، تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می گیرند و از بین می روند.

به عبارت ساده تر، زمانی که شما برای لیزر موهای زائد خود به پزشک مراجعه می کنید، ممکن است برخی از موها در فاز استراحت باشند و لیزر کوچک ترین تاثیری روی آنها نگذارد. به این ترتیب، شما باید 4 تا 6 جلسه موهای زائد خود را لیزر کنید تا در نهایت، تمام موها در فاز رشد، با اشعه لیزر تماس پیدا کنند. البته در بهترین شرایط هم، امکان رشد مجدد 25 درصد موهای لیزر شده وجود خواهد داشت.


لیزر برای پوست های تیره و موهای روشن مناسب نیست
زمانی که انجمن پوست آمریکا اعلام کرد افراد با پوست های روشن و موهای تیره، بهترین گزینه برای انجام لیزر موهای زائد هستند، خیلی از افرادی که پوست های تیره یا موهای کرکی و روشن داشتند، از انجام لیزر منصرف شدند. اما بهتر است این گروه از افراد بدانند نسل های ابتدایی دستگاه های لیزر موهای زائد، طول موج های کوتاهی داشتند و فقط فولیکول های تیره مو را تحت تاثیر قرار می دادند.


به همین دلیل هم گاهی این دستگاه ها، رنگ پوست تیره را با فولیکول سیاه مو اشتباه می گرفتند و با وارد کردن حرارت روی رنگدانه های پوست های تیره، سوختگی های شدیدی را در برخی از طرفداران لیزر موهای زائد ایجاد می کردند.

این در حالی است که این روزها، دستگاه های لیزری مانند دایود یا ndYAG و با طول موج های بالا به بازار آمده اند که عمق نفوذ بیشتری به پوست دارند و خطر سوختگی را برای پوست های تیره کمتر می کنند. ضمن اینکه دستگاه های شبه لیزر جدیدی مانند آی پی ال هم در بازار وجود دارند که اثر خوبی در از بین بردن موهای روشن، سفید و کرکی خواهند داشت.

منبع : بیتوته





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 3 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: