آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟
نوشته شده توسط : علی

آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

وقتی ما در گوگل واژه تبلیغات در گوگل  را جستجو می کنیم عبارت تبلیغات در گوگل رایگان جز پیشنهادهای گوگل برای جستجوی جدید است و این یعنی کاربران بسیاری این عبارت را برای یافتن خدمات تبلیغات Google Ads جستجو می کنند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا کاربرانی که این عبارت را جستجو می کنند، به نتیجه درستی می رسند و آیا تبلیغات رایگان در گوگل اصلا امکان پذیر هست یا نه؟ و اگر هست از چه طریقی و اگر نیست راه جایگزین چیست؟

 

گوگل سالانه میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش قدرت موتور جست‌وجوی خود هزینه می‌کند. آیا از خود پرسیده اید درآمد گوگل از کجاست که این هزینه های کلان را جبران می کند و گوگل را تبدیل به یکی از سودآورترین شرکت های دنیا نموده است؟ ۹۳ درصد از درآمد گوگل از تبلیغات است. اگر شما جای مدیر گوگل بودید، آیا اجازه تبلیغات رایگان در گوگل را می دادید؟ قطعا نه!! شاید در برخی موارد برای تشویق مشتریان و اهداف بازاریابی بلندمدت برخی تخفیف ها را برای برخی از مشتریان تدوین می کردید ولی تبلیغات رایگان همیشگی هرگز!

تعبیرهای مختلف از تبلیغات رایگان در گوگل

در اینجا برخی تعبیرهایی که از عبارت تبلیغ رایگان در گوگل می شود را بررسی می کنیم.

  • سئو: در سئو و لیست نتایج ارگانیک شما بابت نمایش در گوگل و کلیک هایی که بر روی لینک سایت شما می‌شود، هیچ پولی به گوگل پرداخت نمی کنید. ولی این به این معنا نیست که شما دارید به صورت رایگان در گوگل تبلیغ می‌کنید. در واقع شما اولا برای اینکه سایت تان درنتایج اولیه گوگل ظاهر شود باید کلی هزینه کنید. مثلا هزینه تولید محتوا، هزینه برنامه نویسی برای بهبود پارامترهای مرتبط با سرعت سایت، تجربه کاربری و … و همچنین هزینه های بک لینک سازی و … .
    نکته ای دیگر که در مورد سئو وجود دارد این است که شما با بهینه سازی سایت‌تان و رعایت نکات سئویی در جهت پاسخ صحیح به سوال کاربران، در واقع به موتور جستجوی گوگل اعتبار می بخشید و گوگل از این مورد سود می برد.
    اگر نتایج سئو در موتور جستجوی گوگل وجود نداشت و فقط تبلیغات ادوردز بود، آیا کاربران دیگر از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کردند؟ بنابراین سئو تبلیغات رایگان در گوگل نیست! در واقع سئو پاداشی است برای سایت هایی که با بهینه سازی سایتشان به گوگل اعتبار می بخشند!
  • تبلیغات رایگان برای خیریه ها: گوگل در شرایط خاصی اجازه تبلیغات رایگان را در موتور جستجوی گوگل می دهد. تبلیغات رایگان تنها برای بعضی خیریه ها و با شرایط خاص امکان پذیر است که متاسفانه در ایران به دلایل تحریم های گوگل علیه ایران این امکان به هیچ عنوان وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه Google Grants  مراجعه کنید.
  • کوپن های تخفیف و یا پروموشن های گوگل: گوگل برای ایجاد انگیزه برای استفاده از خدمات ادوردز، به برخی مشتریان تازه وارد پروموشن هایی به مبلغ های مختلف و حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ یورو ارایه می دهد. در همه پلن های پروموشن، مشتریان تازه وارد ابتدا باید مبلغی را برای تبلیغات هزینه کنند و بعد این پروموشن گوگل را دریافت کنند. بنابراین باز دریافت این پروموشن به معنای تبلیغات رایگان در گوگل نیست چرا که اولا شما باید ایتدا برای فعال شدن پروموشن مبلغی را پرداخت کنید و در ثانی گوگل فقط و فقط یک بار به هر مشتری پروموشن یا کوپن تخفیف می‌دهد و پس از اتمام مبلغ دریافتی پروموشن شما راهی جز پرداخت هزینه تبلیغات گوگل ندارید.

روش های تبلیغات ارزان در گوگل

تا اینجا با بررسی توجیهات مختلفی که برای تبلیغات رایگان در گوگل وجود دارد، نشان دادیم که این امر به هیچ وجه امکان پذیر نیست! حال که ما نمیتوانیم به صورت رایگان در گوگل تبلیغ کنیم، آیا راهی وجود دارد که حداقل با هزینه کمتری در گوگل تبلیغ کنیم؟ اگر شما بتوانید با هزینه ی کمتری در گوگل تبلیغ کنید، با سودی که از دریافت مشتریان جدید از طریق گوگل ادز بدست می‌آورید، می توانید بدون نگرانی هزینه های گوگل را بپردازید.

 

  1. استفاده ازسئو در کنار گوگل ادز:
    سئوی سایت شما با کلمات کلیدی هدف از دو جهت می تواند در کاهش هزینه های تبلیغات شما تاثیر گذار باشد.
    الف: دریافت کلیک رایگان از طریق نتایج ارگانیک گوگل
    ب: سایت های سئو شده از آنجایی‌که پاسخ بهتری به سوال کاربران می دهند، در مقایسه با سایت های دیگر هزینه کمتری بابت تبلیغات ادوردز پرداخت می‌کنند.
  2. استفاده از خدمات سایت پارس ادوردز برای تبلیغات گوگل:
    همیشه در کنار ارزان بودن، باید به دنبال کیفیت نیز بود. سایت پارس ادوردز در کنار این مورد که جز ارزان ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات ادوردز است، با حفظ کیفیت خدمات توانسته است رضایت بیش از ۹۸% مشتریان را بدست آورد.
    دسترسی مستقیم به اکانت ادوردز در همه پلن ها، کاهش هزینه های مشتریان از طریق بهینه سازی تبلیغات در پلن های مدیریت شده، آموزش گوگل ادوردز و همچین شارژ اکانت ادوردز بدون تحمیل هزینه های مدیریت از جمله خدمات شاخص این شرکت است.
  3. استفاده از کوپن های تخفیف گوگل برای کاهش هزینه های تبلیغات:
    همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کوپن های تخفیف (Promotion Code) یکی از راه های کاهش هزینه تبلیغات گوگل است. کوپن های تخفیف معمولا در اختیار پارتنرهای گوگل در زمینه گوگل ادز گذاشته می شود و این پارتنرها کوپن ها را دراختیار مشتریان قرار می دهند. پارس ادوردز به عنوان پارتنر گوگل به صورت رایگان این کوپن ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

برای شروع تبلیغات در گوگل با ما تماس بگیرید





:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 4 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: