نوشته شده توسط : علی

در این پست قصد داریم تا به شما در فرایند خرید درب ضد سرقت ترک کمک کرده و با معرفی برترین وارد کنندگان انحصاری درب ضد سرقت ترک که اعتبار بسیار بالایی نیز دارند به شما کمک کنیم تا بهترین خرید را انجام دهید. در ادامه به توضیح ویژگی های اصلی این وارد کنندگان و ویژگی های یک درب ضد سرقت استاندارد پرداخته ایم. با ما همراه باشید.
درب ضد سرقت

 

 

یکی از نکات مهمی که اکثر خریداران درب های ضد سرقت هنگام خرید مد نظر دارند، قیمت مناسب و امنیت این نوع درب ها می باشد. کارخانه های صانع نیز تلاش می کنند تا درب های تولیدی خود را با کیفیت و امنیت بالا و ایضاً قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به دیگران به دست مشتریان خود برسانند.

به دلیل وجود شرکت های نگارین اقسام در امر ساخت، تولید و نیز واردات درب ضد سرقت ترک بر آن شدیم، در اینجا نکاتی مهم را برای شما عزیزان بازگو نماییم تا بتوانید به خوبی درب های ضد سرقت ترک اصل را تشخیص دهید. خاطر نشان می شویم بهترین راه جهت کسب قوی پشتی در این زمینه خرید از وارد کنندگان معتبر در این زمینه می باشد.

Image result for anti theft door turk

شرکت درب ایران (در ضد سرقت درب ضد سرقت) در سال 1386 در زمینه واردات و تولیدانواع درب ضد سرقت ترک اصل درب ضد سرقت در ضد سرقت ترک درضدسرقت درب ضد سرقت ترک و درب داخلی و درب اتاقی ترک آغاز به کار کرد و هم اکنون از جمله برندهای مطرح در زمینه دربهای ضد سرقت در ایران می باشد همکاری وسیع و تخصصی با برندهای مطرح ترکیه مانند اتاک و سزر باعث افزودن علم و دانش در زمینه این صنعت شده است همچنین ارائه انواع درب های ایمنی نیز یکی از رسته های اصلی تك ودو این شرکت می باشد....

درب های ضد سرقت این مجموعه جز مقاوم ترین درب های ضد سرقت تولید در ایران می باشد. خط تولید کارخانه فول اتوماتیک می باشد و مراحل رولینگ ورق های کات شده فولاد مبارکه اصفهان بصورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. در تولید درب های ضد سرقت از قفل های کاله و داف وارداتی از کشور ترکیه استفاده می شود. رویه های درب های ضد سرقت آتار درب سلماس هشت میل می باشد.

ساخت رویه های درب های ضد سرقت بصورت کامل در ایران انجام می شود و می توان بیان کرد کیفیت رویه های درب های ضد سرقت آتار درب سلماس با کیفیت رویه های درب ضد سرقت وارداتی از کشور ترکیه قابل برابرسازی می باشد. پروسه رنگ کاری و سوار تماما در خط تولید کارخانه توسط متخصصین ایرانی انجام می شود.
درب های ضد سرقت آتار درب سلماس بصورت دورفلز نیز تولید می شود که یکی از مزیت های اصلی درب های تولید این کارخانه می باشد. تمهید تعویض رویه یکی از مزایای تولید درب ضد سرقت بصورت دورفلزی می باشد. ست های یرآق ، درکوب و دستگیره از كامل بلوز ركابی برندهای کشور ترکیه ابتیاع و نصب می شوند.

با افزایش مصرف از درب ضد سرقت شرکت های معتبر زیادی اقدام به واردات انواع درب های ضد سرقت با امنیت بالا و طراحی های متنوع نموده اند که از جمله این شرکت ها می توان به شرکت ایساتیس درب اشاره کرد.

این شرکت، قایم مقام فروش درب های ضد سرقت و ضد حریق شرکت  UNVER Celik Kapi در کشور ترکیه است که این نوع درب ها دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب و مطابق با استاندارهای روز جهانی هستند و بازهم این شرکت ایساتیس دارای 6 سال سابقه در زمینه توزیع درب های ضد سرقت است. در ادامه این مطلب نمونه هایی از انواع درب های ضد سرقت آپارتمانی ویلا و لابی عرضه شده توسط درب ضد سرقت ایساتیس را در وارستگی و اسارت شما دمسازان ابدی سایت براز خانه قرار می دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آموزش هایی برای کانفیگ مودم 

 کانفیگ مودم
کانفیگ مودم
پس از خرید اتصالات اینترنت ADSL می توانید بدون نیاز به افراد دیگر مودم خود را تنظیم کرده و به اینترنت وصل شوید.تنها کاری که باید برعهده بگیرید انجام مرحله به مرحله کانفیگ مودم به صورت آموزشی است که در اختیارتان قرار می دهیم،پس با ما همراه باشید.
 
ابتدا اتصالات مودم را به خوبی چک کنید:
• اتصال کابل شبکه به یکی از خروجی های مودم
• اتصال سیم تلفن به ورودی Line splitter و خروجی آن به مودم 
 
با مفهوم Bridging و PPPoE آشنا شوید:
 
Bridging: (کانفیگ مودم حالت دستی) در این حالت باید یک کانکشن روی سیستم عامل(Windows/Linux/Mac) خود ساخته و هر بار پس از روشن کردن کامپیوتر خود، برای اتصال به اینترنت تلاش نمایید، درست مثل زمانی که کارت اینترنت خریداری کرده و از Dial-Up استفاده می کنید، مزیت این روش کانفیگ مودم آن است که چنانچه به اینترنت متصل نشوید، یک Error به نمایش در می آید که با استفاده از عدد ِ Error می توانید مشکل را تشخیص داده و یا با اعلام آن به پشتیبانی فنی، آنها را در تشخیص مشکلتان یاری نمایید!
 
PPPoE: (کانفیگ مودم حالت اتوماتیک) در این حالت کانکشن روی مودم ساخته می شود، بنابراین در حین تنظیم مودم، از شما Username و Password خواسته می شود و دیگر نیازی به ساخت کانکشن روی سیستم عامل وجود نخواهد داشت، مزیت این روش آن است که زمانی که کامپیوتر خود را روشن می کنید، به اینترنت متصل هستید، معمولا در جایی که بیش از یک کامپیوتر قرار داشته و یا از مودم Wireless استفاده می شود، از این روش برای کانفیگ مودم بهره می برند.
 
در این آموزش کانفیگ مودم حالت دستی و ساخت کانکشن در ویندوز را مرور خواهیم کرد.
 
وارد شدن به صفحه ی تنظیمات مودم:
خب برای شروع شما باید وارد تنظیمات مودمتان بشوید، به این صورت که در آدرس بار مرورگرتان آی پی 192.168.1.1 را وارد نمایید، سپس User name و Password مودمتان را وارد کنید که به صورت پیشفرض هر دو admin می باشند.
 
تنظیمان مودم D Link
 
نحوه کانفیگ مودم ADSl
 
حالت دستی یا همان Bridging:
پس از زدن یوزر و پسورد مودم، وارد صفحه ی تنظیمات مودم می شوید، سپس روی Advanced Setup کلیک کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
در مرحله ی بعد کانفیگ مودم حالت دستی که Wan Setup نام دارد، باید کانکشن مربوط به مودم را تنظیم کنید، برای شروع گزینه ی Add را انتخاب کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
 در این مرحله باید اطلاعات مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت تان را وارد کنید، که شامل دو عدد Vpi و Vci می باشد که می توانید با برقراری تماس با شرکت مورد نظرتان این دو عدد را دریافت نمایید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
 در مرحله ی بعد برای کانفیگ مودم، شما باید حالت مودم را تنظیم کنید که برای حالت دستی تنظیم مودم باید گزینه ی Bridging را انتخاب کنید، و قسمت بعد را روی LLC تنظیم نمایید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
مرحله ی بعد همان طور که در تصویر می بینید، next بزنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
اکنون ساخت کانکشن به پایان رسید، پس روی Save کلیک کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
سپس مودم خود را Reboot کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
پس از آن با پیغام زیر مواجه می شوید که برای این کار تقریبا یک تا دو دقیقه باید صبر کنید.
حالت دستی کانفیگ مودم نیاز به ساخت کانکشن Broadband در سیستم عامل دارد.
 
تنظیمان مودم D Link
 
ساخت کانکشن Broadband در ویندوز:
این کانکشن برای کانفیگ مودم حالت دستی باید ساخته شود، در غیر این صورت مودم به اینترنت وصل نمیشود، برای این کار ابتدا بر روی آیکون Network روی تاسکبار کلیک راست کنید و Open Network and Sharing Center را بزنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
پس از آن روی Setup a new connection or network کلیک کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
در مرحله ی بعد Connect to the Internet را انتخاب کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
سپس روی Broadband یا همان PPPoE کلیک کنید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
 در این مرحله شما باید همانند حالت اتوماتیک در کانفیگ مودم، Username  و Password خود را وارد کنید به علاوه ی نام کانکشن که هر اسمی می تواند باشد، می توانید تیک ….Allow other را هم بزنید. در نهایت روی Connect کلیک کرده و منتظر برقراری ارتباط بمانید.
 
تنظیمان مودم D Link
 
منبع : namnak


:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 11 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اگر ارزش سفر کردن را بدانید، به‌راحتی می‌توانید با کاهش هزینه‌های سفرتان، به تمام آنچه می‌خواهید برسید. یکی از کشورهایی که به‌راحتی و با هزینه‌های کم می‌توانید به آن سفر کنید، ترکیه و به‌خصوص شهر استانبول است. همانطور که می‌دانید برای رفتن به کشورهای خارجی نیاز به دریافت ویزا دارید، اما برای سفر به استانبول احتیاجی به دریافت ویزا و صرف هزینه‌های جانبی ندارید. تنها با کمی برنامه‌ریزی و رعایت چند دستورالعمل می‌‌توانید سفری با هزینه بسیار کمی با تور استانبول ارزان مسیرسبز داشته باشید.

بلیط ارزان هواپیما
یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها و داشتن سفری ارزان به استانبول، خرید بلیط ارزان هواپیما استانبول است. هزینه‌ای که برای خرید بلیط هواپیما استانبول می‌پردازید، بخش مهمی از بودجه سفر شما را به خود اختصاص می‌دهد، پس بهتر است از ایرلاین‌ها و کلاس‌های پروازی ارزان قیمت استفاده کنید، تا بتوانید از پس هزینه‌های سفر برآیید.

رزرو هتل و هاستل ارزان
یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که گردشگران برای سفر خارجی ممکن است داشته باشند، محل اقامت است. در شهرهای توریستی دنیا، انواع هتل، هاستل و سوئیت با قیمت‌ها و امکانات گوناگون برای گردشگران فراهم شده است. برای سفر ارزان به استانبول پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رزرو هتل ارزان استانبول و رزرو هاستل ارزان بروید. علاوه‌بر این، وبسایت‌هایی وجود دارند که در آن مردم محلی، خانه‌ها و یا اتاقی از محل سکونت خود را با گردشگران به اشتراک می‌گذارند؛ این نوع اقامت‌گا‌ها در مقایسه با هتل‌ها و هاستل‌ها نرخ اجاره بسیار پایین‌تری دارند و گاهی رایگان نیز هستند.
آشپزی در طول سفر
بهترین راه برای سفر ارزان به استانبول و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، خودداری از رستوران رفتن است. سعی کنید اقامتگاهی را انتخاب کنید که وسایل پخت و پز یا آشپزخانه داشته باشد؛ در این صورت می‌توانید با خرید مواد غذایی ارزان قیمت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سوپرمارکت‌ها، خودتان آشپزی کنید. حتی می‌توانید مقداری مواد غذایی از کشور خود خریداری کنید و با خود ببرید. اگر اقامتگاه شما آشپزخانه یا وسایل پخت و پز نداشت، می‌توانید در چمدانتان یک ظرف و کارد بگذارید و در مقصد برای خودتان سالاد و ساندویچ درست کنید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
از زمانی که به شهر مقصد می‌رسید، برای جابجایی نیاز به وسایل حمل و نقل دارید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن سفر ارزان به استانبول است. با جستجوی کوتاهی در اینترنت قبل از سفر به استانبول، از میزان هزینه‌های وسایل حمل و نقل عمومی این شهر مطلع می‌شوید. اتوبوس، مترو و ترم در استانبول، قیمت مناسبی دارند؛ بهتر است برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر، استانبول کارت تهیه کنید، زیرا به‌صرفه‌تر از بلیط‌های تک مسیره است. اگر مجبور به استفاده از تاکسی در استانبول شدید، بهتر است از اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین نظیر بی‌تاکسی استفاده کنید.

خرید سوغاتی
اگر قصد سفر ارزان به استانبول را دارید، بهتر است حتی‌الامکان از خرید کردن پرهیز کنید. اگر مجبور هستید مقداری خرید انجام دهید، بهتر است به‌جای خرید کردن از مراکز خرید توریستی و لوکس، فروشگاه‌ها و بازارهای محلی را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید، تا در زمان‌های فستیوال خرید استانبول، در این شهر باشید و از تخفیف‌های برندهای مختلف استفاده کنید.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی استانبول
برای گذران اوقات و تفریح در استانبول، بهتر است تفریحات رایگان و یا کم هزینه را انتخاب کنید؛ از جمله قدم زدن در کنار تنگه بسفر، پیاده‌روی در کوچه‌ها و خیابان‌های قدیمی این شهر، بازدید از پله‌های رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری و بازدید از پارک‌ها. اگر تمایل دارید به مکان‌های تاریخی و یا جاذبه‌های دیدنی بروید که هزینه بیشتری دارند، بهتر است کارت گردشگری استانبول به نام ITP (Istanbul Tourist Pass) را خریداری کنید و در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. جالب است بدانید که با داشتن این کارت‌ها، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، میتوانید بدون ایستادن در صف‌های طولانی مقابل مکان‌های گردشگری، از آن‌ها بازدید کنید.

گروهی سفر کنید
اگر می‌خواهید یک سفر ارزان به استانبول داشته باشید، بهتر است با دوستان و همراهان خوش سفرتان برنامه‌ریزی کنید. سفر گروهی علاوه بر این که لذت‌بخش‌تر است، هزینه‌های اقامت و مواد غذایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ می‌توانید یک سوئیت یا آپارتمان با هم اجاره کنید و کرایه آن را تقسیم کنید؛ تقسیم شدن هزینه‌های مواد خوراکی نیز بین اعضای گروه تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های سفر شما دارد. علاوه‌بر این، برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی، گروهی سفر کردن بسیار به‌صرفه است.

سایت آیتورز امکان رزرو آنلاین هتل خارجی و خرید ارزان بلیط هواپیما خارجی را برای شما فراهم کرده است. با جستجو در آیتورز می‌توانید قیمت هتل‌های استانبول و بلیط هواپیما استانبول را با هم مقایسه و ارزان‌ترین مورد را با پرداخت ریالی انتخاب کنید. همچنین تیم پشتیبانی 24 ساعته آیتورز همیشه آماده است تا شما را در انتخاب بهترین هتل و پرواز استانبول راهنمایی کند.
 


:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 11 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

کوش آداسی کجاستجزیره ای زیبا در ترکیه که آن را جزیره پرنده مینامند در نزدیکی دریای اژه قرار داشته و از طرف شمال با سلجوق و پاموجاک و از طرف جنوب با شبه جزیره دیلک نزدیک میباشد. شاید بارها از خود پرسیده باشید که موش آداسی کجاست و چگونه است تاریخ آن چیست ؟ تاریخچه این شهر بی نظیر و شگفت انگیز که مقصد بسیاری از توریست ها و گردشگران از تور کوش آداسی است که با قیمت تور کوش آداسی هم مشکلی ندارند، به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد، زمانی که بسیاری از مردم از فلات مرکز آناتولی به کوش آداسی مهاجرت کردند. سپس سال 546 که قبل از میلاد بوده، ایرانیان توانستند این شهر را تصرف کنند. بعد از ایرانیان سال دویست پیش از میلاد امپراطوری رم نیز این شهر را از چنگ ایرانیان درآورده و امپراطوری روم شرق را در این مکان پایه گذاری کرد. سپس بعد از مدت ها زلزله ای اتفاق افتاد که باعث تغییر یافتن مسیر رودخانه و آب و هوا شد که توانست شهر افسوس را تخریب کند. بعد از این اتفاق یک بندر در این محل ساحته شد تا بتواند جا افسوس را بگیرد. چندین سال بعد سال 1413 سلطان محمد فاتح به امپراطورسی روم در این قسمت حمله کرده و حکومت عثمانی بر این قسمت آغاز کرد که از آن زمان آقار باستانی و خانه های باشکوه و تاریخی بسیاری به جا مانده. با از تمام شدن جنگ جهانی اول یعنی سال 1922 این شهر قسمتی از ترکیه شد که آن را کوش آداسی نامیند. اکنون بسیاری از خانه های قدیمی و هتل هایی که برای دهه های هشتاد میلادی است را میتوانید در این شهر ببینید.

کوش آداسی کجاست

آب و هوای کوش آداسی

آب و هوای این جزیره بسیار مناسب و معتدل میباشد. تابستان های آن که از آخر آپریل تا آخر اکتبر بوده و آنچنان گرمای اذیت کننده ای ندارد. زمستان ها هم دمای هوا جوری نیست که نتوانید از هتل بیرون بیایید. و اما گرم ترین ماه کوش آداسی، جولای بوده که دمای هوای آن 54 درجه بوده و شما حتما به ضد آفتاب، کلاه و از این مورد وسیله ها نیاز دارید. اما بقیه ماه های سال شما میتوانید از آب و هوای کوش آداسی لذت ببرید. به خاطر همین آب و هوای معتدل، محصولات کشاورزی این شهر شامل زیتون، انگور و انجیر در زمین‌های حاصل خیز دارد.

آب و هوای کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی کجاست

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بندر کوش آداسی بوده که خاطر نزدیک بودن به جزیره ساموس، یک جزیره یونامی بسیاری از توریست ها و گردشگران را جمع میکند. این بندر در فصل های بهار و تابستان مملو از قایق های پر سرعت موتوری بوده و بندر مهمی در این منطقه است.از جاذبه های تاریخی کوش آداسی میتوان به پارک ملی دلتای آیدین، کاروان سرای اوکاز محمد پاشاه، مسجدهای تاریخی و محشر، ارگ قلعه در جزیره زیبا و به یاد ماندنی کبوتر که در زمان عثمانی ها ساخته شده اشاره کرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 10 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

نکاتی برای کاهش چین‌و‌چروک و آکنه

 

اگر از یکی از مشکلات پوستی ناگفته مثل آکنه، چین‌وچروک یا رزاسیا یا دیگر موارد رنج می‌برید، اولین راه مقابله‌ی شما مخفی شده‌است. قبل از اینکه آرایش خود را پاک کنید، یک پک کامل از محصولات ارزشمند مراقبت از پوست تهیه کنید، یکی از این محصولات رایگان را با چند مرحله‌ی ساده در روز استفده کنید تا پوست خود را تقویت کنید.این موارد را قبل از خرید کرم ضد چروک ، کرم نرم کننده و مرطوب کننده و کرم تقویت کننده و یا انجام تزریقات انجام دهید.

1- آب بسیار زیاد بنوشید

 پوست شما از سلول‌هایی ساخته‌شده است که از جنس آب هستند. اگر شما به اندازه کافی آب ننوشید، پوست شماهم آب دریافت نمی‌کند، در نتیجه کمبود آب و چین‌ و چروک به‌وجود می‌آید. آب همچنین می‌تواند سمومی را که باعث ایجاد آکنه هستند از بین ببرد و به بازسازی سلول‌ها کمک کند.

2- یک رژیم غذایی خوب داشته باشید

 

بنظر می‌رسد پوست شما آسیب دیده است؟

از غذاهای هورمونی، پرچرب، پرشکر یا فرآوری‌شده بپرهیزید. خوردن غذاهای پر از ویتامین مثل میوه‌ها، سبزیجات، تخم‌مرغ و غلات می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های دفاعی را به بدن شما اضافه کند که در نتیجه پوستی تمیزتر و شفاف‌تر خواهید داشت.

3- ورزش کنید

 

ورزش فیزیکی مرتب-نتیجه‌ی آن عرق کردن باشد- تنها برای اندام شما مفید نیست، بلکه برای رنگ پوست شما فوق‌العاده است. زمانی‌که عرق می‌کنید منافذ پوست شما باز می‌شود و آلودگی‌های انباشته شده آزاد می‌شوند. همچنین عرق‌کردن بدن را از شر سموم دفع می‌کند که در نتیجه پوست شما تمیز می‌شود. فراموش نکنید که صورت خود را بعد از عرق‌کردن بشویید، تا مطمئن شوید اجزای کثیف از روی پوست شسته شده باشند.

4- یوگای صورت انجام دهید.

 

 6 روز در هفته انجام یوگا بمدت 20 دقیقه در روز یک جایگزین غیرتهاجمی برای رژیم ضدپیری مثل بوتاکس است. تمرینات با هدف درست‌کردن چهره‌های مختلف و صاف‌کردن پوست با نوک انگشتانتان ایجاد‌شده است. آن‌ها برروی تمام لایه‌های پوست کار می‌کنند و برای تقویت همه اجزا از چشم‌ها گرفته تا فک طراحی شده‌اند. آیا به سرعت بوتاکس عمل می‌کند؟ نه، اما می‌توانید نتایج مجذوب‌کننده‌ای پس از دوماه مشاهده کنید.

5- صورت خود را با آب ولرم بشویید.

شستن صورت با آب داغ می‌تواند چربی‌های طبیعی را از بین ببرد، زمانی‌که افزایش دما(چه سر و چه گرم) ممکن است به‌راحتی خارش و احتمال وقوع آن‌را تشدید کند.از دمای آب ولرمی استفاده کنید که برای شما بهتر است، اما از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید. اگر حس آب سرد روی پوستتان را دوست دارید در پایان یک شستشوی نهایی با آب سرد انجام دهید.

 

همچنین شما میتوانید از محصولات مراقبت از پوست فروشگاه شیک فام دیدن فرمایید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

زندگینامه ترامپ

همه ما اسم دونالد ترامپ را بارها شنیده ایم. رئیس جمهور حال حاضرکشور آمریکا که جزو قدرتمندترین و با نفوذترین افراد جهان محسوب می‌شود.

در دنیای سیاست، همواره بحث بر سر قدرت و توانایی‌های ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، جالب و جذاب بوده و هست. با بخش اخبار مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید.

در این مقاله به بررسی خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و امکانات مالی این رئیس جمهور پرقدرت جهان می‌پردازیم.

خانواده ترامپ:

دونالد ترامپ (به انگلیسی Donald Trump) متولد 14 ژوئن 1946 برابر با 24 خردادماه 1325 هجری شمسی است. دونالد فرزند چهارم “مری ان” و "فرد ترامپ"  است. پدر وی ”فرد ترامپ” ساختمان‌ساز بسیار ثروتمند آمریکایی بود و مادرش از مهاجران اسکاتلند تبار بود، که در جزیره “لوییس” در ساحل غربی اسکاتلند متولد شده بود؛ خواهر او "مرین ترامپ"، قاضی فدرال ایالات‌متحده در دادگاه استیناف ایالات‌متحده آمریکا است. پدربزرگ و مادربزرگ پدری ترامپ نیز از مهاجران آلمانی بودند که سال‌ها قبل به آمریکا مهاجرت کرده بودند.

محل تولد و تحصیلات ترامپ

ترامپ متولد نیویورک است. او دو سال در دانشگاه فوردهام در برانکس درس خواند ولی به این دلیل که دانشگاه وارتون دارای یکی از دانشکده‌های مطالعات املاک در دانشگاه‌های آمریکا بود به دانشگاه وارتون ایالت پنسیلوانیا رفت و در سال 1986 با مدرک کارشناسی اقتصاد از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او حین تحصیل در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، در شرکت پدرش کار می‌کرد و پس از اتمام دانشگاه،  از سال ۱۹۷۱ رئیس هیئت‌مدیره شرکت شد و آن را به «سازمان ترامپ» تغییر نام داد.

همسران دونالد ترامپ

ترامپ در سال ۱۹۷۷، با مانکن اهل جمهوری چک به نام ایوانا ترامپ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، سه فرزند است.  ایوانا در سال ۱۹۸۸ تابعیت آمریکا را درحالی‌که ترامپ در کنارش بود، کسب کرد. این زوج در سال ۱۹۹۱ از یکدیگر جدا شدند. ترامپ در سال ۱۹۹۳ دو ماه پس از تولد دخترش به نام تیفانی با هنرپیشه‌ای به نام مارلا میپل ازدواج کرد اما زندگی مشترک آن‌ها نیز بیشتر از 6 سال دوام نداشت و آن‌ها در سال ۱۹۹۹ طلاق گرفتند.

ترامپ در سال ۱۹۹۸، با ملانیا کناوس مانکن مد اهل اسلوونی آشنا شد و آن‌ها در سال ۲۰۰۵ در پالم بیچ، فلوریدا، با یکدیگر ازدواج کردند.

ملانیا در سال ۲۰۰۶ تابعیت آمریکا را اخذ کرد در همان سال او بارون پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد.

ثروت ترامپ و زندگی تجاری

ترامپ پس از فراغت از دانشگاه ثروتی برابر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا داشت. او شغل خود را در شرکت ساختمان‌سازی پدرش، که بر مسکن اجاری طبقه متوسط در بخش‌های بروکلین، نیویورک، کویینز و استیتن آیلند نیویورک متمرکز بود آغاز کرد. یکی از اولین پروژه‌های ترامپ در مطالعات دوره کارشناسی، بازسازی مجموعه آپارتمانی مصادره شده سوییفتن ویلج در سینسینتی، اوهایو، اهایو، بود که پدرش در سال ۱۹۶۲ به قیمت ۵٫۷ میلیون دلار خریداری کرده بود. فرد و دونالد ترامپ درگیر پروژه شدند و با یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلاری، نرخ سکونت این مجتمع ۱۲۰۰ واحدی را از ۳۴٪ به ۱۰۰٪ رساندند. ترامپ در آن زمان بر ۱۴۰۰۰ آپارتمان شرکت در بروکلین، کویینز و استتن آیلند نظارت می‌کرد. در سال ۱۹۷۲، سازمان ترامپ سوییفتن ویلج با به بهای ۶٫۷ میلیون دلار فروخت.

ترامپ در ۱۹۸۸ کازینوی تاج‌محل را در یک معامله‌ با مرو گریفین و ریزورتس اینترنشنال مالک شد، که البته باعث  افزایش بدهی‌ها او شد،, و تا ۱۹۸۹، دیگر قادر به پرداخت وام‌ها نبود. اگرچه ترامپ وام‌های بیشتری را تضمین کرده و پرداخت سود را به تعویق انداخته بود، بدهی‌های زیاد او تا سال ۱۹۹۱ ترامپ را به ورشکستگی رساند. بانک‌ها و صاحبان اوراق قرضه صدها میلیون دلار را از دست داده بودند ولی ساختار بدهی را تغییر دادند. تاج‌محل در اکتبر ۱۹۹۱ از ورشکستگی خارج شد و ترامپ ۵۰٪ از مالکیت کازینو را در ازای نرخ‌های سود کمتر بر بدهی و زمان بیشتر برای پرداخت آن به صاحبان اولیه اوراق قرضه واگذار کرد. او همچنین خط هواپیمایی ترامپ شاتل و ترامپ پرنسس، قایق بزرگ ۲۸۲ فوتی‌اش، را فروخت.

برج ترامپ

برج ترامپ یک آسمان‌خراش اداری – تجاری – مسکونی است که با ۵۸ طبقه در شماره ۷۲۵ خیابان پنجم در میدتاون منهتن - نیویورک توسط ترامپ و شرکت شریکش ساخته شد اما پس از چند سال ترامپ سهم شریک خود را خرید و امروز ترامپ تنها مالک آن است. این برج توسط شرکت سوئنکی هیدن کانل طراحی شد.

گلف

سازمان ترامپ از زمین‌های گلف بسیاری در آمریکا و جهان بهره‌برداری می‌کند.

برند ترامپ

ترامپ علاوه بر کارهای خانوادگی در زمینه املاک، هتلداری و صنایع تفریحی نام و برند ترامپ را در دیگر صنایع و محصولات به ثبت رسانده است. ترامپ در بازاریابی نام ترامپ را بر شمار زیادی از محصولات از جمله موسسه فایننشال، فروش و اجاره (فروش مسکن)، رستوران‌ها، تهیه غذا، بستنی پارلر، عطر، گلف، مجله، شکلات، خانه، تولیدات ترامپ، کارت بازی، غول املاک ترامپ (بازی شبیه‌سازی کسب‌وکار)، کتاب‌، مدیریت مانکن، شاتل و استیک‌ توسعه داد. علاوه بر این گزارش‌شده ترامپ برای هر ارائه یک‌ساعته دوره آموزشی ۱٫۵ میلیون دلار دریافت می‌کند.

مجله “فوربز” در سال 2011، ارزش برند ترامپ را 200 میلیون دلار تخمین زد اما به گفته خود او، برند ترامپ در حدود 3 میلیارد دلار ارزش دارد.

زندگی سیاسی ترامپ

او در سال ۲۰۰۰ برای کسب نامزدی حزب ریفورم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد و در انتخابات مقدماتی این حزب در دو ایالت پیروز شد و سپس کنار کشید. او در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ بار دیگر رسماً نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، به عنوان یک جمهوری‌خواه اعلام کرد. کمپین ترامپ پوشش‌های گسترده رسانه‌ای و توجه بین‌المللی را به خود جلب کرد. در مه ۲۰۱۶، پس از موفقیت او در پیروزی در بیشترین ایالت‌ها و کسب بیشترین آرای رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه تنها رقبای باقیمانده او کناره‌گیری کردند و در ژوئیه رسماً نامزد حزب جمهوری‌خواه شد. ترامپ در انتخابات سراسری ۸ نوامبر ۲۰۱۶ به طرز غافلگیرکننده‌ای بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات پیروز شد و به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات‌متحده انتخاب شد.

ترامپ با ۷۰ سال سن ثروتمندترین و مسن‌ترین شخصی است که ریاست جمهوری را شروع می‌کند. او تنها کسی است که بدون هیچ سابقه تصدی پست‌های سیاسی یا نظامی به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده‌شده و پنجمین کسی است که با کسب آرای مردمی کمتر از رقیبش به ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا انتخاب شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

۱-هزینه های حمل و نقل درون شهری درتفلیس

برای گردش درون شهری تفلیس می توانید از گزینه هایی چون مترو، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس استفاده کنید.
بلیت الکترونیک رایج در شهر تفلیس
«Metromoney cards» نام دارد که می توانید آن را از ایستگاه های فروش بلیت در مترو با هزینه ۲ لاری گرجستان (حدود ۳ هزار تومان) تهیه کنید. برای سوار شدن به مترو احتیاج است این کارت را تهییه نمایید. که البته به هنگام  استفاده ازسواری، اتوبوس و مینی بوس های زرد رنگ نیز کاربرد دارد. این کارت ها را می توانید در ایستگاه های بلیت مترو و یا دستگاه های نارنجی، به مقدار دلخواه شارژ نمائید.

مترو: مترو شهر تفلیس در سال 1360 تاسیس شده و دارای 2 خط 22 ایستگاه است  که نقاط مهم شهر را به یک دیگر متصل می کند. شروع کار مترو ها از ساعت 6 صبح تا نیمه شب می باشد. باید به هنگام ورود به مترو کارت زده که هزینه 0/5 لاری (حدود ۸۰۰ تومان) از کارت شما کسر می شود

تاکسی: تاکسی های شهر تفلیس اغلب اوقات تاکسی متر ندارند، بنابراین پیش از سوار شدن در مورد نرخ و هزینه با راننده صحبت نمایید. نرخ معمول برای یک مسیر کوتاه (تا ۳ کیلومتر) برابر با ۴ تا ۵ لاری (حدود ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان) بوده و طولانی ترین مسیرها نیز حداکثر تا ۱۰ لاری (حدود ۱۶ هزار تومان) هزینه بر می دارد

در هر حال اگر سوار ماشینی شدید که تاکسی متر داشت، لیست هزینه ها به این صورت است:

ورودی تاکسی: ۴ تا ۵ لاری (حدود ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان)

هزینه هر ۱ کیلومتر: ۰.۵ لاری یا ۵۰ تتری (حدود ۸۰۰ تومان)

هزینه هر ۱ ساعت انتظار: ۸ لاری (حدود ۱۳ هزار تومان)

اتوبوس و مینی بوس: در سراسر شهر ایستگاه هایی با تابلوهای دیجیتال و به زبان گرجی و انگلیسی خواهید یافت که محل توقف اتوبوس و مینی بوس های زرد رنگ است.  به غیر از اتوبوس ها که فقط در ایستگاه ها توقف می کنند، مینی بوس ها در هر کجا که لازم باشد می ایستند، کافیست بگویید گاچِرِت(باییست).

برای پرداخت هزینه اتوبوس و مینی بوس نیز می توانید از بلیت الکترونیک تفلیس استفاده کنید که هزینه سواری اتوبوس ها 5/0 لاری و هزینه مینی بوس ها بین ۴۰ تا ۸۰ تتری می باشد. البته می توانید برای پرداخت هزینه از پول نقد هم استفاده کنید

در کل می توان تمام هزینه های حمل و نقل در تفلیس را به صورت خلاصه در زیر نشان داد:

هزینه بلیت الکترونیک یا مترو مانی کارت۲ لاری یا ۳ هزار تومان

هزینه بلیت یک سفره مترو: ۵۰ تتری یا حدود ۸۰۰ تومان

هزینه بلیت یک سفره اتوبوس ۵۰ تتری یا حدود ۸۰۰ تومان

هزینه مینی بوس: ۴۰ تا ۸۰ تتری یا ۶۵۰ تا ۱۳۰۰ تومان

 هزینه تاکسی: از ۳ لاری به بالا یا بالای ۴ هزار تومان

هزینه بنزین: لیتری ۱.۵ تا ۲ لاری، حدود ۲ هزار تا ۳۰۰۰ تومان

حمل و نقل تفلیس

۲-هزینه های اقامت در تفلیس

در شهر تفلیس و پایتخت گرجستان، اقامتگاه های مختلف با هزینه های متفاوت وجود دارد.

هتل ها: در تفلیس حدود ۳۲۲ هتل در سطح های متنوع به چشم می خورد که می توان به طور میانگین هزینه های زیر را برای یک شب در نظر گرفت.

هتل های ۲ ستاره: بین ۵۰-۱۴۰ لاری؛ حدود ۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار تومان

 هتل های ۳ ستاره: بین ۵۰-۴۵۰ لاری؛ حدود ۸۰ هزار تا ۷۲۰ هزار تومان

هتل های ۴ ستاره: بین ۷۰-۶۰۰ لاری؛ حدود ۱۱۰ هزار تا ۹۶۰ هزار تومان

هتل های ۵ ستاره: بین ۲۸۰ تا ۱۳۰۰ لاری؛ حدود ۴۵۰ هزار تا ۲ میلیون تومان

آپارتمان: هزینه ‌سوئیت ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت می باشد. حدود ۱۴۰۰ آپارتمان در شهر باتومی وجود دارد که از اقامتگاهی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند.

هزینه آپارتمان های تفلیس از شبی ۳۰ تا ۴۰۰ لاری متفاوت است. (حدود ۴۸ هزار تا ۶۴۰ هزار تومان)

هاستل ها: هاستل ها  نوعی خوابگاه هستند که می توانید در آن جا تخت رزرو کنید و از امکانات ساختمان هم استفاده نمایید. نزدیک ۲۰۰ هاستل مختلف در شهر تفلیس وجود دارد که هزینه ها بسته به امکانات و موقعیت قرارگیری متفاوت است.

هزینه هاستل های تفلیس از شبی ۱۰ تا ۱۴۵ لاری متفاوت است. (حدود ۱۶ هزار تا ۲۳۲ هزار تومان)

هتل تفلیس

۳-هزینه های خورد و خوراک در تفلیس

وعده های غذایی از جمله مواردی است که نباید در طول سفر به تفلیس گرجستان نسبت به آن بی توجه بود. اگر نمی خواهید در هتل اقامت کنید، لازم است علاوه بر اطلاع از قیمت تور گرجستان اطلاعاتی  از هزینه محصولات و محل تهیه آن‌ها داشته باشید.

رستوران و فست فود: انواع متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در این شهر  پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود ۱۲ تا ۲۰ لاری (حدود ۲۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان)

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط و برای دو نفر: حدود ۴۰ تا ۷۰ لاری (حدود ۶۴ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان)

صرف غذا در رستورانی لوکس: از ۵۰ لاری به بالا؛ بالای ۸۰ هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: بین ۱۰ تا ۱۵ لاری (حدود ۱۶ هزار تا ۲۴ هزار تومان)


۴-هزینه های تفریح درتفلیس

 مکان های دیدنی و تاریخی تفلیس، هزینه ورودی ندارند. در این جا هزینه ورودی مهم ترین مکان های دیدنی و تاریخی تفلیس و البته برخی از تفریحات پایتخت گرجستان گفته شده است.

تفریحات:

۱-  تله کابین تفلیس: ۱ لاری (حدود ۱۶۰۰ تومان)

۲- پارک آبی جینو پردایس: ۴۰ تا ۱۵۰ لاری (حدود ۶۴ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان)

۳- شهربازی متاتسمیندا: بسته به نوع و تعداد بازی ها: ۳ تا ۷۷ لاری (حدود ۵ هزار تا ۱۲۳هزار تومان)

۴- حمام گوگردی گولو: بین ۳۰ تا ۲۲۰ لاری (۴۸ هزار تا ۳۵۲ هزار تومان)

۵- پارک بین المللی موتور روستاوی: ورودی ۵ لاری (حدود ۸ هزار تومان)، تفریح: ۳۰ تا ۸۰۰ لاری (حدود ۵۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)

۶- کلوپ بولینگ لبوسکی: بسته به نوع بازی: ۲ تا ۴۰ لاری (حدود ۳۵۰۰ تا ۶۴ هزار تومان)

۷- پارک آسترا: دارای چندین بازی مانند کارتینگ، اتاق تیراندازی، بیلیارد و...: بین ۱ تا ۲۰ لاری (حدود ۲ هزار تا ۳۲ هزار تومان)

کارتینگ:  بین ۱۲ تا ۲۰ لاری (حدود ۱۹ هزار تا ۳۲ هزار تومان)

۸- پارک آبی یوروپارک: بین ۳۰ تا ۴۰ لاری (بین  ۴۸ هزار تا ۶۴ هزار تومان)

۹- پینت بال هف لایف:  ۲۵ تا ۳۵ لاری (حدود ۴۰ هزار تا ۵۶ هزار تومان)

۱۰- بالن سواری در تفلیس: نفری ۱۶۵ تا ۱۹۰ یورو (حدود ۵۶۰ تا ۶۵۰ هزار تومان)

ورودی دیدنی ها:

۱- کلیسای جامع تثلیث یا سامبا: رایگان

۲- قلعه تاریخی ناریکالا: رایگان

۳- باغ ملی گیاهشناسی گرجستان: ۳ لاری، حدود ۳۷۰۰ تومان

۴- باغ وحش تفلیس: ۲ لاری (حدود ۳ هزار تومان)

۵- دریاچه لیسی: رایگان

۶- کوهستان پارک متتسمیندا: رایگان


۵-هزینه های سوغاتی و پوشاک درتفلیس

از دستاوردها و سوغاتی گرجستان می توان به ظروف سرامیکی مزین شده،کلاه های پشمی دست بافت،چاقو های دست ساز، روسری های ابریشمی اشاره کرد.

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در تفلیس در اغلب موارد حدود ۲ تا ۲۰% کم تر از موارد مشابه در تهران است

هزینه یک شلوار جین برند در تفلیس حدود ۱۲۰ لاری یا ۱۹۰ هزار تومان

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود ۸۰ لاری یا ۱۳۰ هزار تومان

یک جفت کفش نایک حدود ۱۶۰ لاری یا ۲۵۰ هزار تومان

یک جفت کفش چرم مردانه حدود ۱۸۵ لاری یا ۳۰۰ هزار تومان 


۶-هزینه سرویس موبایل در گرجستان

 در سفر به گرجستان هزینه تعرفه های موبایل به نسبت ایران بسیار بالاست و هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه گرجستان در حدود ۰.۲ لاری یا ۳۳۶ تومان می باشد. 

از سویی دیگر هزینه های رومینگ همراه اول و ایرانسل نیز کم نیستند. در جدول زیر لیست هزینه های این دو اپراتور آمده است.

++ هزینه ها برای هر یک دقیقه و به تومان می باشند.

نوع ارتباط همراه اول با اپراتور مگتی گام ایرانسل با مگتی گام و موبی تل
مکالمه داخلی 3000 10.000
مکالمه با ایران 3000 10.000
ارسال پیامک 500 2000
اینترنت 500 44.032

هر چند هزینه مکالمه در گرجستان و با اپراتورهای این کشور به نسبت ایران بیش تر است، اما همان طور که می بینیند هزینه های رومینگ اپراتورهای ایرانی نیز بالا می باشند. بنابراین اگر مکالمه زیادی خواهید داشت، خرید سیمکارت گرجی توصیه می شود.

منبع : https://irandehkadeh.com/news.cfm?id=1170



:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 8 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

شبکه های اجتماعی حاکمیت دنیا مجازی را در اختیار دارند و این طور که آمارهای رسمی نشان می دهد، یک سوم مردم جهان در این پلتفرم های تعاملی عضو هستند. به طور کلی گفته می شود 72درصد کاربران اینترنتی جهان در شبکه های اجتماعی حضور دارند و 89درصد این افراد در گروه سنی 18 تا 29 سال به سر می برند. کارشناسان مرکز Biz Trends براساس آخرین مطالعه خودروی 10 شبکه اجتماعی برتر جهان، آمار و ارقام جالبی منتشر کردند که به قرار زیر بازگو می شود.

فیس بوک

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید


فیس بوک همچنان به عنوان بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در جهان یاد می شود. تنها در کشور آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خو د را روی فیس بوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از 100 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص می دهند.هم اکنون تعداد مشترکان فیس بوک از 2 میلیارد نفر هم فراتر رفته است و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی با لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیس بوک موجود است.


توییتر

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب می شود. توییت های کوتاه طی چند سال گذشته توانسته اند دنیای شبکه های رسانه ای را متحول کنند. کارشناسان می گویند توییتر را باید به اندازه فیس بوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایت های اینترنتی جهان دانست. این سایت هم اکنون بیش از 650 میلیون عضو ثبت شده دارد و 34درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده می کنند.

LinkedIn

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

از این سایت به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می شود. این سایت شبکه های تخصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند. در حال حاضر بیش از 467 میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می شود. در هر ماه به طور میانگین 97 میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر می زنند و این مرکز پیش بینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال 2020 به سه میلیارد نفر برساند.
Google Plus

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این شبکه اجتماعی که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارایه می دهد، به طور میانگین در هر ماه 500 میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیت های آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. در فصل دوم سال 2017 میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برندهای بزرگ جهان 53درصد بیشتر شده است. در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته می شود هر سال تعداد کاربران آن 33 درصد افزایش می یابد. بزرگ ترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد 45 تا 54 سال تشکیل می دهند و تعداد آنها از سال 2012 به بعد 56 درصد افزایش یافته است.

یوتیوب

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این سایت که یکی از زیرمجموعه های گوگل محسوب می شود، بزرگ ترین مرکز انتشار تصاویر ویدیویی آنلاین در جهان است. پیش بینی می شود یوتیوب در سال 2016 میلادی بیش از 5.6 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هم اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده می شود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیو منتشرشده روی آن را تماشا می کنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدیو روی یوتیوب مشاهده می شود و در هر دقیقه معادل 300 ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار می گیرد.

Pinterest

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند. این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند.

اینستاگرام

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از 800 میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می زنند و روزانه 75 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کنند. به طور کلی 20درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگ ترین گروه مخاطبان این مجموعه اند.

از مجموع مشترکان اینستاگرام، 51 درصد را مردان تشکیل می دهند و 14 درصد مطالبی که روی آن منتشر می شود حین رانندگی به اشتراک گذاشته می شود. البته طبق آمار هشت درصد حساب های کاربری در اینستاگرام جعلی یا غیرواقعی هستند و 90 درصد اعضای این گروه را افرادی تشکیل می دهند که کمتر از 35 سال دارند. اینستاگرام یکی از زیرمجموعه های فیس بوک محسوب می شود.

Tumblr

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

به عنوان یکی از زیرمجموعه های یاهو توانسته است خود را به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراک گذاری عکس، ویدیو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون بیش از 420 میلیون نفر در Tumbir عضو هستند و این افراد تاکنون 217 میلیون وبلاگ شخص ی ایجاد کرده اند.در هر روز بیش از 120 هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز می شود و تاکنون 99 میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است.

Flickr

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید
این شبکه اجتماعی که به به اشتراک گذاری عکس و ویدیو اختصاص دارد، یکی از زیرمجموعه های یاهو محسوب می شود و روزانه 3.5 میلیون عکس جدید روی آن قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی در مجموعه 92 میلیون مشترک فعال دارد که کاربران آن از 63 کشور باید با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. تاکنون بیش از 10 میلیارد عکس از سوی کاربران Flickr روی آن منتشر شده است و این افراد بیش از دو میلیون گروه اختصاصی تشکیل داده اند.

Reddit

با 10 شبکه اجتماعی برتر جهان آشنا شوید

این شرکت اجتماعی موبایلی با هدف سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد و اعضای ثبت شده انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک می گذارند. این ابزار اجتماعی در هر ماه به طور میانگین 174 میلیون کاربر فعال دارد و طی 10 سالی که از زمان تاسیس آن می گذرد بسیار محبوب شده است. کاربران از 209 کشور جهان در  Reddit عضو شده اند و در هر ماه 7.55 میلیارد صفحه در این شبکه اجتماعی مشاهده می شود.
 
در پایان نمونه از شبکه های اجتماعی ثبت شده را مشاهده کنید
 



شبکه اجتماعی myspace شیک فام

 

شبکه اجتماعی Reddit شیک فام

 

شبکه اجتماعی plurk شیک فام

 

شبکه اجتماعی diigo شیک فام

 

شبکه اجتماعی medium شیک فام

 

شبکه اجتماعی twitter شیک فام

 

شبکه اجتماعی plus شیک فام

 

شبکه اجتماعی pinterest شیک فام

 

شبکه اجتماعی facebook شیک فام

 

شبکه اجتماعی facenama شیک فام

 

شبکه اجتماعی aparat شیک فام



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 8 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 فیلم های ایرانی جدید 97

اما ادامه اكران سال 96 با نمايش 4 فيلم‌ نوروزي و 2 فيلم گروه آزاد همراه بود و فيلم‌هاي «ويلايي‌ها»، «نهنگ عنبر، سلكشن رويا»، «برادرم خسرو»، «آشوب»، «امتحان نهايي»، «تيك آف» و «نقطه كور» رنگ پرده سينما را به خود ديدند.

 

در آخرين ماه فصل بهار نيز فيلم هايي چون «دو عروس»، «مادر قلب اتمي»، «زير سقف دودي»، «اكسيدان»، «رگ خواب» و «ماليخوليا» رنگ پرده را به خود ديدند.

 

 فيلم هاي «مسلخ»، «كارگر ساده نيازمنديم»، «گذر موقت»، «ساعت 5 عصر»، «بيست و يك روز»، «فصل نرگس»، «سارا و آيدا»، «زادبوم»، «ماجان»، «قلب سفيد قاصدك ها»، «كبريت سوخته»، «پا تو كفش من نكن»، «ماه در جنگل»، «تابستان داغ»، «من و شارمين»، «نگار»، «درياچه ماهي» و «ملي و راه هاي نرفته اش» پرونده فصل تابستان را بستند.

 

اما فصل پاييز با اكران فيلم هايي چون «مالاريا»، «زرد»، «قهرمانان كوچك»، «ايتاليا ايتاليا»، «حقه باز دم دراز»، «آزاد به قيد شرط»، «شنل»، «خفه گي»، «رقص پا»، «خالتور»، «غيرمجاز»، «انزوا»، «ثبت با سند برابر است»، «اشنوگل»، «قاتل اهلي»، «صفر تا سكو»، «شكلاتي»، «آينه بغل»، «فهرست مقدس»، «پينوكيو عاموسردار و رييسعلي»، «آذر» و «وقتي برگشتيم» همراه بود.

 

«پل خواب» اولين ساخته سينمايي اكتاي براهني به تهيه كنندگي جهانگير كوثري با بازي بازيگران سرشناسي چون ساعد سهيلي ، هومن سيدي و آناهيتا افشار پس از دو سال اكران شد.

پل خواب اولين ساخته سينمايي اين كارگردان جوان برداشتي آزاد از «جنايات و مكافات» داستايفسكي است . تصويربرداري اين فيلم سينمايي اواخر زمستان سال 93 به پايان رسيد و اين فيلم در سي و چهارمين جشنواره فجر به نمايش درآمد.

فيلم هاي ايراني جديد در سال 96 را بشناسيد + تصاوير

 

خلاصه داستان فيلم پل خواب :طبق يك قانون كلي، آدم ها، حتي گناهكاران، بيش از حد تصور ما ساده و ساده دل اند و ما خود نيز چنييم.

شهاب در آستانه ازدواج با نامزدش است. شرايط اقتصادي و مالي او باعث مي شود به اتفاق دوستش وارد يك معامله تجاري شود اما در كمال ناباوري پول هاي او را بالا مي كشند. شرايط سختي بر زندگي او حاكم مي شود. پول بهره اي مي گيرد و از پرداخت اقساط آن هم عاجز مي شود. طلبكاران او را راحت نمي گذارند. پدرش كه دبير مدرسه است وارد ماجراي او مي شود. نامزدش نيز او را تحت فشار قرار مي دهد. شهاب تحت تاثير اين فشارها دست به كار عجيبي مي زند.

بازيگران فيلم پل خواب :ساعد سهيلي ، هومن سيدي ، آناهيتا افشار ، حامد بهداد ، شهين تسليمي ، علي اكبر زنجانپور ، عليرضا ثاني فر ، فرخنده فرماني زاده ، حسام شجاعي و مجتبي پيرزاده.

ساير عوامل توليد فيلم پل خواب :كارگردان:اكتاي براهني ، تهيه كننده:جهانگير كوثري ، نويسنده:اكتاي براهني، مدير فيلمبرداري:پيمان شادمان فر، تدوين:سپيده عبدالوهاب، موسيقي:فردين خلعتبري، طراح صحنه و لباس:منصوره يزدان جو، دستيار اول كارگردان و برنامه ريز:علي تيموري، منشي صحنه:آرزو نيك پور، صدابردار:رشيد دانشمند، صداگذاري و ميكس:اميرحسين قاسمي، عكاس:سحاب زري باف، طراح چهره پردازي:ايمان اميدواري، آهنگساز:مازيار يونسي.

 

فيلم هاي ايراني جديد در سال 96 را بشناسيد + تصاوير

در فيلم سينمايي «سد معبر» حامد بهداد، باران كوثري، نادر فلاح، اكبر رحمتي، آوا شريفي، عرفان ناصري، مرتضي آقاحسيني، بهرام سروري نژاد، سجاد رحيمي، غلامعلي رضايي، فتح الله طاهري، مهدي ميري و نگار عابدي، عليرضا كمالي، گيتي قاسمي، حسام محمودي و محسن كيايي به ايفاي نقش پرداخته‌اند همچنين بازيگر خردسال اين اثر رونيكا نعمت الله است.

اين فيلم داستان قاسم كارمند اداره سد معبر شهرداري را روايت مي كند كه براي تغيير وضعيتِ زندگيِ خود بهبود با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد و در اين مسير با چالش مواجه مي شود.

 

«خانه كاغذي» به كارگرداني مهدي صباغ زاده با موضوعي اجتماعي از ۲۹ آذرماه در سينماهاي سراسركشور اكران شده است. اين فيلم سينمايي براي نخستين بار در سي‌وپنجمين جشنواره جهاني فيلم فجر به نمايش درآمد.

از جمله بازيگراني كه در اين فيلم سينمايي ايفاي نقش مي‌كنند مي‌توان به پرويز پرستويي ، تينا پاكروان، ثريا قاسمي، ستاره اسكندري، مهدي پاكدل، عليرضا كمالي، حسين پاكدل، محسن قاضي‌مرادي، ارد زند و شقايق فراهاني اشاره كرد.

فيلم سينمايي «خانه كاغذي» درباره پدر و دختر روزنامه‌نگاري است كه پرويز پرستويي نقش پدر و تينا پاكروان كه تهيه‌كنندگي اين فيلم را نيز برعهده دارد، نقش دختر او را ايفا مي‌كند.

فيلم هاي ايراني جديد در سال 96 را بشناسيد + تصاوير

پرويز پرستويي و ثريا قاسمي اكنون در فيلم سينمايي «قاتل اهلي» به كارگرداني مسعود كيميايي كه بر روي پرده سينماها است نيز ايفاي نقش مي‌كنند.

تينا پاكروان تاكنون تجربه فعاليت در حوزه‌هايي چون كارگرداني، تهيه‌كنندگي و بازيگري را در سينماي ايران دارد در آخرين حضور سينمايي خود در فيلم «سارا و آيدا» بازي كرده و اخيرا در مقام كارگردان؛ فيلم «لس آنجلس-تهران» داشت.

 

«حريم شخصي» به كارگرداني احمد معظمي و تهيه كنندگي عبدالرضا ساعتچي فرد در ژانر اجتماعي از ۲۲ آذر در سينماهاي كشور به روي پرده رفته است.

فيلم هاي ايراني جديد در سال 96 را بشناسيد + تصاوير

در اين فيلم سينمايي كه به معضلات فضاي مجازي در دنياي امروز جوانان مي‌پردازد از حضور بازيگراني چون ميلاد كي مرام، انديشه فولادوند، بهنوش بختياري، مهتاب ثروتي، سعيد اميرگاني، مسيح كاشاني، محمد تهوري، زنده ياد نقي سيف جمالي با حضور رعنا آزادي‌ور و باهنرمندي امير آقايي بهره برده است.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است:اينجا امن نيست...

 

فيلم «آذر» به كارگرداني محمد حمزه اي و تهيه كنندگي نيكي كريمي ساخته شده است.

بازيگران:

نيكي كريمي، حميدرضا آذرنگ، فريد سجادي حسيني، هستي مهدوي، ليلا زارع، مائده طهماسبي، مهران نايل، شيرين آقا كاشي، مانيا عليجاني، هومن سيدي و پژمان جمشيدي

فيلم هاي ايراني جديد در سال 96 را بشناسيد + تصاوير

درباره فيلم:

براي خودم فكرهايي داشتم آرزو داشتم مي خواستم قهرمان بشم مي خواستم اون چيزي كه جامعه بهم تحميل ميكنه رو كنار بزنم، خوبه.

ساير عوامل:

فيلمنامه: احسان بيگلري با همكاري پريسا هاشم‌پور، مجري طرح: مازيار ميري، مدير فيلمبرداري: پيمان شادمانفر، فيلمبردار: اديب سبحاني، صدابردار: پرويز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: مهدي موسوي، طراح گريم: افروز بوجاريا.

 

منبع :dl-movies



:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 20 / 7 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
 

 

در قدم اول شما باید متنی که قصد ترجمه‌ی آن رادارید، بخوانید. بهترین واحد برای ترجمه کردن، جمله است. اگر بخواهید از کلمه شروع کنید قطعاً در یکپارچگی معنا و مفهوم با مشکل مواجه خواهید شد و اگر از پاراگراف استفاده کنید امکان جا افتادن برخی جمله‌ها وجود دارد و بازگشت به عقب و مطالعه‌ی مجدد جمله به جمله زمان‌گیر خواهد بود. اگر در مواجهه با یک جمله در زبان مبدأ تنها با یافتن نهاد و گزاره شروع به ترجمه کنید، تحلیل دستوری structural analysis جمله را رعایت کرده‌اید؛ و ممکن است جمله‌ی شما منطقی به نظر برسد ولی برخی مفاهیم تنها در صورتی درست منتقل می‌گردد که مترجم شناخت درستی از فرهنگ و محیط زبان مقصد و حال و هوای نوشته داشته باشد. به این نکته تحلیل کلام discourse analysis گفته می‌شود. ازاین‌رو ضرورت خواندن متن ثابت می‌شود. شما اگر قبل از شروع ترجمه در جریان کلیات موضوع نباشید هیچ‌گاه نمی‌توانید به تحلیل کلامی را روی ترجمه‌ی خود پیاده‌سازی کنید.
به این موضوع توجه داشته باشید نهاد همواره یک اسم است و گزاره توضیحاتی در مورد آن اسم که به شکل فعل ظاهر می‌گردد. پس اسم و چند صفت و حرف تعریف آن را نهاد و فعل با متمم و قید و مفعول را گزاره در نظر می‌گیریم.
در جمله‌های کوتاه، با یک‌بار خواندن جمله عموماً پیام جمله را می‌توان فهمید و جمله را به زبان مقصد ترجمه کرد اما برای جمله‌های بلند بهتر است بعد از یک‌بار خواندن کلمات جدید و مهم را مشخص و بعد از یافتن معنی آن‌ها به سراغ ترجمه‌ی جمله برویم. یک کلمه ازلحاظ اینکه تعیین‌کننده‌ی پیام جمله باشد مهم تلقی می‌شود.
گاه پیش می‌آید که معنای یک جمله یا عبارت با جمله‌ی ما همخوانی ندارد. در زبان انگلیسی کلماتی هستند که در جایگاه‌های مختلف معانی متفاوتی دارند. برای مثال واژه‌ی Party به معنای مهمانی است اما در عبارت French Socialist party به معنای حزب است و یا در عبارت third party به معنای شخص است. ازاین‌رو داشتن یک فرهنگ لغت کامل به ما کمک بزرگی می‌کند.
برخی دیگر از کلمات در غالب یک عبارت معنای تازه‌ای به خود می‌گیرند به این‌گونه ساختارها اصطلاح یا idioms گفته می‌شود. در مواجهه با اصطلاحات، تشخیص و یافتن معادل درست در زبان مقصد، حرف اول را می‌زند. برای مثال عبارت let the cat out of the bag به معنای«لو رفتن راز» است. میبینید که این معنی با هیچ‌یک از واژگان عبارت تناسب ندارد.
دسته‌ی بعدی واژگان، ضرب‌المثل‌ها یا proverb هستند. اصطلاحات به یک شخص یا موضوع خاص اشاره می‌کنند ولی ضرب‌المثل‌ها در پشت خود یک حقیقت کلی دارند و از سخن یک فرد مهم سررشته می‌گیرند و برای نصیحت و موعظه استفاده می‌شوند. برای مثال Look before you leap به معنای بی‌گدار به آب زدن است.
در گام بعدی توجه به نوع و زمان فعل اهمیت ویژه‌ای دارد. در زبان انگلیسی Must نشانگر اجبار از سمت نویسنده به مخاطب و Have to نشانگر اجباری است که خارج از اختیارات گوینده یا نویسنده است،Should صلاح شنونده یا مخاطب را در نظر دارد و Are Supposed to وظیفه یا تکلیف فرد را معین می‌کند. این‌ها مواردی هستند که در گرامر زبان انگلیسی به‌طور کامل تشریح شده‌اند.
دانستن سبک style نوشته‌ای که در حال ترجمه‌ی آن هستیم به ما کمک می‌کند تا شیوه‌ی بیان متن را خود را متناسب با سبک انتخاب کنیم. مثلاً سبک می‌تواند رسمی، محاوره‌ای، کوچه‌بازاری، علمی، طنزآمیز، کنایه‌آمیز و … باشد.
به‌عنوان نمونه عبارت How did you become unemployed می‌تواند در قالب «چطور شد که از کار بیکار شدی» یا «چگونه شغل خود را از دست دادید» ترجمه شود. انتخاب با نویسنده است که متناسب با سبک و سیاق متن اصلی کدام قالب را انتخاب نماید.
ممکن است بعد از ترجمه‌ی یک پاراگراف، یکپارچگی جملات برای رساندن مطلب موردنظر به دلمان ننشیند. در این موارد پیوستگی ساختاری cohesion بین جملات دچار اشکال است و به پیوستگی معنایی coherence هم آسیب رسانده است. نشانه‌گذاری و استفاده‌ی به‌جا از حروف ربط تا حدودی این مشکل را حل می‌کند.
در گام بعد برای چیدمان واژه‌ها در کنار هم باید به دستور زبان مقصد توجه داشته باشیم. مثلاً در جملات انگلیسی فعل در ابتدای جمله قرار می‌گیرد حال‌آنکه در فارسی فعل باید در انتهای جمله باشد. پس بعد از شناسایی عناصر جمله باید هرکدام را در جایگاه درست قرار دهیم. درواقع نباید شکل جمله‌ی ما تحت‌اللفظی باشد و دستور زبان فارسی را تابع گرامر انگلیسی کنیم. نباید جمله به‌گونه‌ای باشد که خواننده متوجه شود که این جمله ترجمه متن فارسی به انگلیسی .. ساختن جمله‌ای به زبان مقصد با حفظ فرم زبان مبدأ، تداخل زبانی linguistic interference نام دارد. به زبان ساده‌تر تداخل زبانی تأثیر زبان مبدأ روی زبان مقصد را نشان می‌دهد که می‌تواند مثبت یا منفی باشد. اثر مثبت باعث سرعت در ترجمه می‌شود مانند واژگان مشترک بین دو زبان و اثر منفی ترکیب جمله‌بندی در زبان مقصد را به هم میزند و از خوانایی آن کم می‌کند.
زمانی که ترتیب قرار گرفتن لغات در جمله‌ی مبدأ و مقصد مشابه باشند، تناظر صوری formal correspondence رخ می‌دهد. برای نمونه turn right به معنای «بپیچ به راست» دارای تناظر صوری است. اگر بخواهیم در تمامی موارد تناظر صوری را رعایت کنیم باعث بروز تداخل زبانی منفی می‌شویم.
عملیات جابه‌جایی عناصر جمله shifting، چالشی برای مترجم است که توانایی خود را در جمله‌سازی و انتقال محتوا نشان دهد. در اینجا مترجم باید از فرم زبان مبدأ فاصله بگیرد و تا آخرین حد به فرم جملات در زبان مقصد نزدیک شود. با توجه به آنچه در مورد تناظر صوری گفته شد، هرچه میزان جابه‌جایی بیشتر باشد تناظر صوری کاهش می‌یابد.

انواع تغییر در ترجمه

انواع تغییر در ترجمه به هفت دسته تقسیم می‌شود:

۱- قرض گرفتن borrowing در ترجمه

این نوع از ترجمه به معنای انتقال بدون تغییر جمله، اصطلاح یا واژه از زبان مبدأ به زبان مقصد است. مثل کلمات SMS، Bank، hotel، Stop و یا عبارت good-bye party و موارد مشابه دیگر که بیشترین تناظر صوری را دارند و ترجمه‌ی آن‌ها فقط تبدیل حروف انگلیسی به فارسی است. در این تغییر گاهی ترجمه‌ی واجی صورت می‌گیرد یعنی فقط نوع صداهای بین حروف تغییر می‌کند تا در زبان مقصد شکل بهتری داشته باشد؛ مانند؛ استوپ و استاپ و یا مسکو و ماسکو

۲- قرض گرفتن ترتیب کلمات claque در ترجمه متون

در این نوع از تغییر ترتیب قرارگیری کلمات حفظ می‌شود مانند An encyclopedia for children به معنای یک دائره‌المعارف برای کودکان

۳- ترجمه‌ی تحت‌اللفظی Literal translation

ترجمه‌ی لغت به لغت جمله در زبان مبدأ با حفظ ترکیب لغات طبق دستور زبان مقصد را ترجمه‌ی تحت‌اللفظی می‌گویند. سه مورد گفته‌شده در بالا ترجمه‌ی مستقیم Direct Translation نام دارند.

۴- ترجمه‌ی تبدیلی Transposition

در این نوع از ترجمه نقش دستوری کلمات در جمله‌ی مبدأ و مقصد متفاوت است؛ یعنی اگر یک کلمه در زبان مبدأ در قالب اسم باشد، ممکن است در زبان مقصد به شکل فعل یا صفت ظاهر گردد. تبدیل نقش دستوری در تمام زبان‌های دنیا امکان‌پذیر است.

۵- ترجمه‌ی تعدیلی modulation

این نوع از ترجمه علاوه بر اینکه، ترتیب واژگان و شکل دستور زبانی جملات از زبان مبدأ را به مقصد تغییر می‌دهد، بلکه دیدگاه و بیان نویسنده را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برای مثال جمله‌ی Learning Russian is a difficult job به معنای «یادگرفتن زبان روسی کار دشواری است» می‌تواند به شکل «یادگرفتن زبان روسی کار ساده‌ای نیست» بازنویسی شود. درواقع مترجم با این کار در پی نزدیکی هرچه بیشتر جمله‌ی ترجمه‌شده با زبان مقصد است.

۶- ترجمه‌ی معادل‌نویسی Equivalence

این نوع از ترجمه بیشتر برای اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها کاربرد دارد. درواقع باکم و زیاد کردن واژگان و یا استفاده‌ی معادل آن‌ها در زبان مقصد، تناظر صوری را به حداقل می‌رسانیم و یا از بین می‌رود ولی در مقابل رسایی جمله به حداکثر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال عبارت strike while the iron is hot را به شکل «تا تنور داغ است نان را بچسبان» ترجمه می‌کنیم.

۷- ترجمه‌ی فرهنگی Adaptation

برخی عبارات و اصطلاحات در زبان مقصد دارای هیچ معادلی نیستند و نویسنده ناچار است یا آن را بیافریند و یا از دیگر مسائل که نسبتاً با موضوع در یک‌جهت قرار دارند استفاده کند. مثلاً عبارت Acts of God را با توجه به ترجمه‌ی Equivalence می‌توانیم «سوانح طبیعی» ترجمه کنیم ولی در موادی که این معادل با موضوع ما همخوانی ندارد باید از واژگانی مثل «غضب الهی یا قهر طبیعت» استفاده کنیم. درواقع در این نوع از ترجمه، نزدیکی به فرهنگ و طرز فکر خواننده اهمیت ویژه‌ای دارد.
چهار نوع ترجمه‌ی آخر از موارد ذکر شده، از نوع ترجمه‌ی آزاد oblique translation هستند.
در انتهای کار بازهم لازم است ترجمه‌ی خود را بازخوانی و اصلاحات املایی و دستوری و علامت‌گذاری را روی متن خود اعمال نمایید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 6 / 1397 | نظرات ()